• 12 mája, 2023
  • Zatiaľ bez komentára
  • 3minúty čítania

Môžeme závidieť! Matovič míňa skoro tisícku denne na túto činnosť

Môžeme závidieť! Matovič míňa skoro tisícku denne na túto činnosť

OĽaNO výrazne dominuje v rebríčku výdavkov za reklamu na Facebooku, podľa nedávneho mapovania, ktoré vykonala slovenská pobočka Transparency International. Strana si za posledných 30 dní investovala 23 500 eur, čo je najviac zo všetkých politických strán. V prvom májovom týždni to bolo až 5 600 eur, čo v praxi znamená denne takmer tisíc sponzorovaných statusov.

V porovnaní s OĽaNO sa ostatné politické strany nedokážu priblížiť. Demokrati Eduarda Hegera, ktorí nemajú k dispozícii žiadny finančný príspevok za uplynulé voľby, investovali do Facebooku za posledný mesiac necelých 1 200 eur. Minulý týždeň však výrazne pridali a zaplatili si reklamu za 1 500 eur.

KDH, prostredníctvom oficiálneho profilu a profilu jej predsedu Milana Majerského, za posledných 30 dní investovalo do reklamy na Facebooku viac ako 13 000 eur a za posledný týždeň až 4 000 eur. Za celý rok podľa odhadov Meta na reklamu míňal najviac Smer, ktorý za sponzorované príspevky zaplatil celkovo okolo 77 000 eur. Hneď po ňom nasleduje Progresívne Slovensko s celkovými výdavkami vo výške 53 000 eur.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Ľudia začali dávať do mrazničky mincu. Dôvod je ochrana vášho zdravia pred otravou

Napriek tomu, že OĽaNO momentálne dominuje v rebríčku výdavkov, na jej transparentnom účte sa nevidí žiadna suma, pretože premiér Igor Matovič ho zatiaľ nevyužil. Organizácia Transparency International vyzýva politické strany, aby zverejňovali svoje výdavky na reklamu a vytvorili transparentné podmienky pre financovanie politických kampaní. Transparentnosť by mala byť prioritou, aby verejnosť mohla vidieť, koľko peňazí strany míňajú a na aké účely.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Nikdy nejedzte melón večer pred spaním: Povieme vám, prečo

Najväčšími výdavcami na Facebooku sú v súčasnosti politické strany, ktoré sa pripravujú na nadchádzajúce parlamentné voľby. Kampane sa prevažne sústreďujú na online platformy, keďže sú dnes najdostupnejšie a najúčinnejšie nástroje na oslovovanie voličov.

Transparency International tiež zdôrazňuje, že výdavky na reklamu by nemali byť jediným kritériom, podľa ktorého sa hodnotia politické strany. Dôležitým faktorom je aj kvalita a obsah reklamných príspevkov, ktoré by mali byť pravdivé a neklamať voličov.

Podobné články

Matovič po týchto otázkach ušiel z vlastnej tlačovky. Máme video

Matovič po týchto otázkach ušiel z…

Na tlačovej konferencii Igora Matoviča, lídra strany OĽaNO, došlo k napätej výmene názorov medzi ním a poslancom Patrickom Linhartom. Linhart sa…
Rusi sa chystajú na obrovskú svetovú vojnu? Reklamou hľadajú nových bojovníkov

Rusi sa chystajú na obrovskú svetovú…

Kremeľ teraz hľadá viac profesionálnych vojakov, ktorí by sa dobrovoľne prihlásili do bojov na Ukrajine, a na tento účel spustil novú…
Matovič utekal za dodávkou ĽSNS. Dostal však taký náklad, na aký nezabudne

Matovič utekal za dodávkou ĽSNS. Dostal…

Na Matovičovej diskusii Bez Ochranky v Žarnovici sa ešte pred začiatkom stretnutia udiala zaujímavá situácia. Členovia Kotlebovcov prišli položiť otázky šéfovi…
Absolútny zmätok? Cigániková najprv chcela ísť do vlády radšej s Pellegrinim a zrazu rýchlo otočila

Absolútny zmätok? Cigániková najprv chcela ísť…

V dnešnej relácii „Na telo“ sa zúčastnili traja hostia z politických strán: Michal Šipoš z OĽaNO, Jana Bittó Cigániková zo SaS…
Babičky sa do seba pustili na Matovičovej diskusii: Jedna by za neho život dala!

Babičky sa do seba pustili na…

Atmosféra by sa dala krájať! Igor Matovič na svojich diskusiách s občanmi pekne ženie ľudí proti sebe! Niektorí si zastávajú Igora…
Poslankyňa OĽANO s kráľovským platom býva v nájme za 59 eur. Nemá viac peňazí, lebo dáva na Ukrajinu

Poslankyňa OĽANO s kráľovským platom býva…

Monika Kozelová, ktorá kandidovala do Národnej rady SR za stranu OĽANO, si vyslúžila prezývku „tepláková lady“, keď do rokovacej miestnosti parlamentu…

Pridaj komentár